کنترل موتور ها با استفاده از جوی استیک

کنترل موتور ها با استفاده از جوی استیک

کنترل موتور ها از راه دور با استفاده ازjoystick

http://w3.id.tue.nl/fileadmin/id/objects/E-Atelier/Phidgets/Hardware/Images/1113.jpg

در این پروژه می توانید با استفاده از جوی استیک ها دور موتور ها و جهت چرخش را تحت کنترل قرار داده و با استفاده از آن یک ربات را کنترل کنید .

همان طور که می دانید برای کنترل ربات ها لازم است حداقل دو کانال همزمان داشته باشید .

فرض کنید با زدن کانال 1 ربات خود را به جلو می بریم و 10 متر جلوتر می خواهیم ربات را به چپ منحرف کنیم در این حالت دست ما روی شاسی کانال 1 برای حرکت به جلو است حال برای رفتن به چپ باید شاسی کانال 2 را نیز فشار دهیم که در این صورت هر 2 کانال یا قطع شده و یا کانال 1 قطع شده و کانال 2 به کار خود ادامه می دهد یعنی نمی توانیم در یک لحظه دو کانال را با هم داشته باشیم .

در این مدار با استفاده از 2 جوی استیک می توانید 2 موتور را به صورت مجزا کنترل کنید .که یکی از موتور ها می تواند برای چرخ های عقب ربات ، برای جلو و عقب بردن ربات استفاده شود و موتور دوم در جلوی ربات برای چپ و راست کردن ربات میتواند مورد استفاده قرار گیرد .

 

یکی دیگر از کاربرد های این مدار برای حرکت دوربین ها می باشد .

http://www.naplestech.com/shopcart/prodimages/axis_295_joystick800.jpg

شاید تا به حال دسته های joystick که برای کنترل چرخش دوربین به کار می رود را دیده باشید .

شما با استفاده از این پروژه می توانید یک موتور گیریکس دار با دسته را تحت کنترل در آورده و با قرار داده یک دوربین روی این دسته آن را کنترل کنید .

 

 

2 نظر

  1. غلامعباس ریاحیغلامعباس ریاحی:

    عالیست امکان تهیه داریم چطور

  2. حسین حسین نژادحسین حسین نژاد:

    با سلام من در فاصله 70متری از سطح زمین دوربین اسپید دام 32ایکس نصب کردم و بخاطر پیچ و خم زیاد جهت نصبش به دی وی آر 160 متر کابل شبکه و برق و تصویر استفاده کردم که بعد از نصب تصویرمو بخوبی دارم کابل شبکه برای کنترل دوربین به جوی استیک نصب شده اما کار نمیکنه جوی استیک تست شده سالمه از چه تقویت کننده ای برای تقویت کابل شبکه که به جوی استیک وصل شده استفاده کنم با تشکر سریعا احتیاج دارم